Pozycjoneria oferuje wykonanie specjalistycznych audytów SEO. Jest to usługa mająca na celu wypozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google. W ramach audytu wykonuję analizę słów kluczowych, konkurencji oraz strony internetowej klienta pod kątem optymalizacji kodu i struktury strony. Audyt z pozycjonowania jest dokumentem, zawierającym szczegółową analizę i ocenę strony internetowej pod względem jej optymalizacji pod SEO wraz ze wskazówkami dotyczącymi zmian w celu szybkiego i bezpiecznego pozycjonowania. Audyt jest to niezwykle przydatna usługa, dzięki której można ulepszyć stronę sklepu, a co za tym idzie, zwiększyć sprzedaż Twoich produktów.
Kiedy powinno się wykonać audyt SEO?
- uruchamiając nową stronę internetową,
- przed skorzystaniem z usługi pozycjonowania strony,
- po gruntownym przebudowaniu strony,
- po zauważeniu spadku ilości odwiedzin strony,
- po zauważeniu wyraźnego spadku pozycji strony w wynikach wyszukiwania,
- po przeniesieniu strony na inny skrypt.
Podczas wykonywania audytu wykonuję następujące czynności:
- analizuję ruchy odwiedzających stronę w oparciu o narzędzie Google Analytics,
- analizuję widoczności strony internetowej w wyszukiwarce w oparciu o narzędzie Google Search Console,
- analizuję linki przychodzące do strony oraz szanse i zagrożenia związane z tymi linkami, a także przygotowuje listę najpopularniejszych słów kluczowych, które można potem wykorzystać na stronie,
- porównuję wyniki w pozycjach wyszukiwarki między stroną klienta a stronami jego bezpośredniej konkurencji i oceniam, które aspekty należy poprawić, aby strona była lepsza od pozostałych,
- analizuję wszystkie słowa kluczowe, które kierują do strony internetowej klienta pod kątem jakości i ruchu względem struktury strony,
- sprawdzam rozmiary i opisy alternatywne grafik oraz plików multimedialnych zamieszczonych na stronie
- sprawdzam oznaczenia strony umożliwiające robotom wyszukiwarek powiązanie ich z zapytaniami użytkowników
- sprawdzam jak obsługiwana jest strona błędu 404 i doradzam jak powinna wyglądać, aby odwiedzający po wyświetleniu jej został przekierowany na prawidłową witrynę,
- badam powiązania strony z portalami social media, dzięki którym strona staje się bardziej popularna w wyszukiwarce i wzrasta jej poziom trust flow,
- sprawdzam dostosowanie strony pod kątem urządzeń mobilnych,
- analizuję stronę, czy jest dostępna dla robotów indeksujących wyszukiwarek,
- mierzę prędkości wczytywania strony internetowej w przeglądarce,
- sprawdzam, czy występuje jakakolwiek duplikacja treści pod innymi adresami w wyszukiwarce niż strona internetowa klienta,
- badam nagłówki H1-H6, czy są zastosowane i używane we właściwy sposób,
- badam czy strona jest poprawna pod kątem aktualnych Wytycznych Google dla Webmasterów,
- badam semantykę kodu HTML strony, czy słowa kluczowe są prawidłowo rozmieszczone,
- badam, czy linkowanie wewnątrz strony jest poprawne oraz analizuję wykorzystane w linkowaniu wewnętrznym słowa kluczowe,
- sprawdzam opisy meta description zawarte na stronie, czy są poprawnie skonfigurowane, oraz czy się nie duplikują,
- sprawdzam, czy strona jest widoczna w wynikach wyszukiwania, a także sporządzam listę zaleceń poprawiających sposób prezentacji strony (analiza SXO),
- analizuję stronę pod kątem działań ręcznych lub automatycznych ze strony moderatorów/algorytmów wyszukiwarek,
- analizuję wszystkie aspekty technologiczne strony internetowej, między innymi: adresację, paginację, lub też sposób komunikacji serwera z przeglądarką, oraz robotami Google,
- wykonuję mapy cieplne (heatmap) w celu sprawdzenia zachowań odwiedzających stronę,
- sprawdzam, czy jest obecna mapy witryny ułatwiająca nawigację zarówno użytkownikom, jak i robotom wyszukiwarek,
- korzystając z danych Google Analytics, analizuję realizację celów i konwersji przez odwiedzających,
- sporządzam szczegółowy raportu zawierający wszystkie poprawki optymalizacyjne oraz wytyczne dla programistów,
Niezbędne narzędzia SEO do wykonania audytu z pozycjonowania:
- Google Analytics - jest wykorzystywane do analizowania oraz gromadzenia informacji dotyczących ruchu na stronie internetowej. Pozwala dowiedzieć się, w jaki sposób użytkownik trafił na Twoją stronę, jakie wykorzystał słowa kluczowe, co na stronie najbardziej go zainteresowało oraz kiedy zaprzestał jej przeglądania
- Google Search Console - pomaga monitorować i dbać o pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. Pokazuje jak Google widzi witrynę, oraz pomaga zoptymalizować ją, by była na jak najwyższym miejscu w wyszukiwarce
- Xenu - pomaga odnaleźć niedziałające linki na stronie internetowej
- Plagiarisma oraz Copyscape - pomagają znaleźć strony naruszających prawa autorskie, czyli takie, które zawierają zduplikowane treści
- Whois history - pomaga sprawdzić, kiedy domena została zarejestrowana oraz zobaczyć jakie zmiany w witrynie miały miejsce w poprzednich latach
- Narzędzia dla webmasterów - dzięki nim można sprawdzić, czy pliki robots.txt są poprawne, dostarczają informacji o linkach i błędach w witrynie
- Screaming Frog SEO Spider - umożliwia na przykład zapoznać się z linkami zewnętrznymi i wewnętrznymi oraz z nagłówkami i statusem każdej z podstron
- WebSite Auditor- pozwala uzyskać dane, które dotyczą obecności w witrynie wybranych słów kluczowych, niepoprawnych linków oraz o przekierowaniach
- SEOptimer- narzędzie badające kod witryny oraz treści znajdujące się na niej. Przyczynia się do poprawy każdego z analizowanych elementów
- Ahrefs - służy do przeanalizowania backlinków, umożliwia zbadanie linków przychodzących dla pojedynczej podstrony, całej domeny, a także domeny i wszystkich subdomen w jej obrębie
- Majestic SEO - narzędzie do sprawdzania linków danej strony, pozwala przejrzeć listę linków oraz linkujących domen wraz z ich oceną jakościową(CitationFlow i TrustFlow), oraz przedstawia informacje o używanych w linkach anchorach oraz procentowym udziale każdego z nich
- Seokitten - program prezentuje dane na temat strony, oraz dokonuje ich analizy
- WooRank – pomaga analizować stronę pod kątem aspektów, wpływających na jej popularność i użyteczność w sieci
- Web-Sniffer – narzędzie pozwalające zbadać komunikację na linii serwer-przeglądarka
- ReverseIP – narzędzie pozwalające wyświetlić wszystkie strony internetowe znajdujące się na tym samym serwerze co badana strona
- Seocentro - narzędzie do analizy między innymi słów kluczowych, metatagów, rankingu strony w wyzuiwarce
- Rank Cracker - program porównujący stronę ze stronami konkurencji
- Marketing Grader - pokazuje stan marketingowy analizowanej strony, wszystkie połączenia z blogami oraz portalami społecznościowymi
- Site-analyzer - pozwala przeanalizować stronę pod względem użyteczności, treści i multimediów na niej zawartych
- SiteLiner - narzędzie przeszukujące stronę w poszukiwaniu zduplikowanej treści. Tworzy również kompletny raporty jako dokument w formacie PDF
- Mxtoolbox - pozwala sprawdzić czy strona klienta znajduje się na tzw. czarnej liście
- Home.snafu - program pozwalający odszukać wszystkie błędy na badanej stronie
- WebMeUp - narzędzie służące do analizy linków przychodzących (backlinków)
Korzyści płynące z audytu SEO:
- zwiększenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google
- stabilne pozycje strony w wynikach wyszukiwarek
- zwiększenie ilości odwiedzin witryny
- zwiększenie opłacalności inwestycji w stronę internetową
- większa sprzedaż produktów online (sklepy internetowe)
- zwiększenie współczynnika konwersji (na przykład wykonany przez klienta telefon do firmy)
- szybsze działanie strony
- odpowiednia optymalizacja pod kątem sprzedaży
- ułatwienie nawigacji strony, które sprawi, że serwis będzie bardziej bardziej przyjazny dla odwiedzających
- możliwość dodania nowych trafnych słów kluczowych lub korektę już istniejących, co pozwala uzyskać lepszą pozycję w Google.