Z punktu widzenia firmy punktem wyjścia do opracowania strategii na Facebooka jest ustalenie:
- co chcemy osiągnąć poprzez taką formę działań,
- czy jesteśmy w stanie udźwignąć ciężar tych działań? Komunikacja z użytkownikami wymaga czasu, cierpliwości i wyrozumiałości,
- czy damy radę poprowadzić dialog i znaleźć nić porozumienia nie wszystkie opinie
na temat firmy będą pozytywne, nie każdy klient będzie zadowolony z oferty czy obsługi,
- czy będziemy korzystać z dodatkowych metod promocji, czyli Facebook Ads i aplikacji.
Decydując się na skorzystanie z usług profesjonalistów ich działania rozpoczną się od:
- zapoznania się z profilem działalności,
- analizy potrzeb,
- wyznaczenia celu,
- uściślenia czy decydujemy się na dodatkowe formy promocji w ramach prowadzonych działań, ze względu na konieczność przeznaczenia większych nakładów finansowych.
Najważniejszy jest cel
Kiedy już wiemy czego mniej więcej oczekujemy, to wyznaczamy cel.
Cele w zależności od potrzeb mogą ulegać zmianie, szczególnie kiedy zostaną one osiągnięte. Mowa tutaj o np. ociepleniu wizerunku firmy, skoro spełniliśmy swoją rolę to warto wyznaczyć nowy cel. Oczywiście nie zapominając o dobrych relacjach, na które pracowaliśmy wcześniej. Facebook jest potężnym narzędziem, w którym mamy nie tylko możliwość przedstawienia swoich poglądów, ale także obrony w przypadku ataku. Nie bójmy się zatem prowadzić ożywionych dyskusji, nasi obserwatorzy mają wtedy możliwość wyciągnięcia wniosków.
Dlaczego warto tworzyć strategię?
- unikamy chaosu,
- ustalamy grono odbiorców, dla których prowadzimy fanpage,
- ustalamy ile postów dziennie, tygodniowo lub miesięcznie ma być opublikowanych, co pozwala zaplanować je odpowiednio wcześniej,
- strategia przybliża nad do osiągnięcia celu, ponieważ wyznaczona kierunki działań,
- opierając się na strategii możemy zobaczyć co jest warte promowania, co cieszy sie największym zainteresowaniem.
Co zyskujesz zlecając nam przygotowanie strategii?
- wnikliwą analizę potrzeb,
- wyznaczenie celu i szybkie osiągnięcie celu,
- ustalenie grupy docelowej,
- skuteczną promocję.
Koszt opracowania strategii zł.